راه اندازس فروشگاه سوغات

۱ بازديد

بسیاری از افراد در حوزه ی صنایع دستی فعالیت می کنند اما محل مناسبی برای فروش کار های دستی خود ندارند و به دلیل عدم داشتن سرمایه ی کافی قادر نیستند محلی را خریداری یا اجاره کنند. این افراد می توانند با راه اندازی فروشگاه اینترنتی صنایع دستی ، کار خود را آغاز کنند و در این عرصه شهرت زیادی پیدا کنند. تنها کافی است با برخی از اصول آن آشنا شوید تا بتوانید اقدامات درستی انجام دهید و فعالیت خود را آغاز کنید.

صنایع دستی از دیرباز مورد توجه بسیاری از مردم بوده است. مردم علاقه ی بسیاری به کار های دستی نشان می دهند و ارزش زیادی برای آن قائل هستند. علاوه بر علاقه ی مردم ایران به صنایع دستی، صنایع دستی در میان کشور های دیگر هم طرفداران بسیاری دارد. گردشگران کشور های خارجی به عنوان سوغاتی و یادگیری از کشوری که به آن سفر کرده  اند، صنایع دستی بسیاری را به خود به کشورشان می برند. بسیاری از افراد برای خرید صنایع دستی مورد نظر خود از این مغازه به مغازه ی دیگر می روند. اما با وجود یک فروشگاه اینترنتی صنایع دستی، مشتریان به راحتی می توانند کیفیت محصولات، قیمت صنایع دستی فروشگاه های اینترنتی متعددی را با بررسی و با هم مقایسه کنند. به همین دلیل بسیاری از هنرمندان و تولید کنندگان صنایع دستی به دنبال راه اندازی فروشگاه اینترنتی صنایع دستی هستند.

خرید و فروش در فروشگاه اینترنتی صنایع دستی

مسلما اگر به دنبال فروش صنایع دستی خود هستید، نیازی به این بخش ندارید. اما بسیاری از فروشگاه های اینترنتی صنایع دستی محصولات مختلف را از هنرمندان دریافت می کنند و امکان فروش را برای آن ها فراهم می کنند با این کار هم هنرمندان راهی برای فروش کار های دستی خود پیدا کرده اند و هم سود قابل توجهی متوجه مدیر فروشگاه خواهد بود.

ممکن است گروهی هنرمند باشید که به دنبال فروش کار های هنری خود هستید، با راه اندازی فروشگاه اینترنتی صنایع دستی می توانید تمامی محصولات خود را به فروش برسانید و از هنرمندان دیگر هم حمایت کنید.

محصولات صنایع دستی فروشگاه اینترنتی صنایع دستی

صنایع دستی تنها به یک حوزه محدود نمی شود. صنایع دستی گستردگی بسیاری دارند. صنایع دستی می تواند شامل بخش های مختلفی باشد:

اگر سابقه ی طولانی در زمینه ی صنایع دستی دارید ممکن است بخواهید در تمامی این عرصه ها فعالیت کنید. اما ممکن است فقط در زمینه ی چرم فعالیت کنید. پس فروشگاه شما تنها به محصولات چرمی اختصاص داده می شود. بر همین اساس می توانید فروشگاه خود را دسته بندی کنید تا روند خرید را برای مشتریان آسان کنید.

چگونگی راه اندازی فروشگاه اینترنتی صنایع دستی

راه اندازی فروشگاه اینترنتی که بتواند به خوبی در این عرصه عمل کند، نیازمند مدیریتی یکپارچه و ویژگی های منحصر به فرد است. مدیریت یکپارچه سامانه فروشگاهی این امکان را به شما می دهد تا بتوانید تمامی موارد مورد نیاز یک فروشگاه صنایع دستی را مانند سیستم حسابداری فراهم کنید. وجود سیستم یکپارچه می تواند مدیریت را برای صاحبان فروشگاه آسان کند و منجر به شکوفایی کسب و کار ها شود. برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی صنایع دستی ابتدا بهتر است این کسب و کار و نوع نیاز های آن را از چندین جهت مورد بررسی قرار دهیم:

بسته بندی صنایع دستی و نحوه ی ارسال:

صنایع دستی به دلیل نوع موادی که در آن استفاده می شود، بسیار حساس هستند. به عنوان مثال برخی از صنایع دستی، چوبی و شیشه ای هستند و ممکن است در زمان ارسال آسیب بسیاری به آن ها وارد شود. حتی برخی از صنایع دستی مانند محصولات فلزی نیز ممکن است آسیب ببیند زیرا این محصولات هنر دست هستند و کوچک ترین ضربه به آن ها ممکن است تمامی زیبایی آن را از بین ببرد. به همین دلیل زمانی که قصد راه اندازی فروشگاه اینترنتی صنایع دستی خود هستید، باید از بسته بندی و روش های ارسالی استفاده کنید که بتواند سفارشات مشتریان را بدون کوچک ترین آسیبی به مشتریان تحویل دهد. در صورتی هم که آسیبی به صنایع دستی ارسال شده وارد شده باشد، شما باید امکان بازگشت آن ها را برای مشتریان فراهم کنید.

علاوه بر بسته بندی های مناسب برای هر محصول، زیبایی آن هم اهمیت بسیاری دارد. البته این نکته در یک فروشگاه اینترنتی ضروری نیست اما می تواند تاثیر بسیاری بر مشتریان بگذارد. بسیاری از فروشگاه های اینترنتی که در زمینه ی هنر فعالیت دارند، برای جلب مشتری، بسته بندی محصولات خود را تزیین می کنند.

دسته بندی صنایع دستی:

همان طور که گفتیم صنایع دستی انواع گوناگونی دارد و هر کدام با زحمت فراوان ساخته می شوند. برخی از فروشگاه های اینترنتی، صنایع دستی را براساس نوع هنر هر محصول دسته بندی می کنند و برخی براساس دسته هایی مانند لباس و پوشاک، زیور آلات، لوازم تزیینی، دسته بندی می کنند. شما هم می توانید با توجه به صنایع دستی که در اختیار دارید، فروشگاه اینترنتی خود را دسته بندی کنید. قاعده ی خاصی برای دسته بندی صنایع دستی وجود ندارد، اما نکته ای که باید به آن توجه کرد این است که صنایع دستی باید به نحوی دسته بندی شوند که به طور کامل معرف تمامی بخش های فعالیت شما را باشند.
خرید عمده صنایع دستی

عکس صنایع دستی:

زیبایی صنایع دستی از همه چیز برای مشتریان مهم تر است. به چه دلیل یک مشتری ممکن است قصد خرید صنایع دستی را داشته باشد؟ مسلما اولین پاسخ به این پرسش زیبایی است. البته درست است که افراد می خواهند از شهر های مختلف سوغاتی داشته باشند و یا از کار های دستی هنرمندان حمایت کنند اما اگر محصولی از نظر مشتریان زیبا نباشد قطعا آن را نمی خرند. با وجود اینکه بحث زیبایی سلیقه ای است، اما در راه اندازی فروشگاه اینترنتی صنایع دستی فراهم آوردن عکس های بسیار زیبا از محصولات برای مشتریان، می تواند آن ها را متقاعد کند که خرید کنند. البته این به معنای فریب دادن مشتریان نیست، بلکه به معنای بالا بردن کیفیت تجربه ی مشتریان در فروشگاه شما است. زمانی که عکس های بی کیفیتی برای محصولات خود قرار می دهید، مشتریان حس می کنند که شما تنها به دنبال فروش محصولات هستید و هیچ اهمیتی به آن ها نمی دهید. به همین دلیل با فراهم آوردن عکس های با کیفیت در اندازه ی مناسب مشتریان را راضی نگه دارید.

راه اندازی فروشگاه اینترنتی صنایع دستی

ویژگی صنایع دستی:

هر محصول ویژگی های منحصرد به فرد خود را دارد. مشتریان با خرید هر محصول به دنبال کسب اطلاعاتی در مورد هر کدام از آن ها هستند. اما اطلاعاتی که به مشتریان داده می شود، باید چگونه باشد؟ اطلاعاتی مثل سایز و یا ابعاد یک محصول برای مشتریان اهمیت دارد. به علاوه شرح نوع موادی که در آن ها استفاده شده می تواند اطمینان مشتریان را برای خرید جلب کند. برخی از فروشگاه ها هیچ اطلاعاتی در مورد صنایع دستی نمی دهند و تصور می کنند تنها چیزی که برای مشتریان مهم است زیبایی است. همان طور که گفتیم زیبایی اهمیت بسیاری دارد اما برخی از مشتریان صنایع دستی به دنبال هنری ارزشمند با بهترین کیفیت هستند. بنابراین اگر خودتان در صنایع دستی فعالیت می کنید و محصولات خودتان را به فروش می رسانید، بهتر است تمام مراحلی که برای ساخت محصول هنری خود طی کردید و تمامی مواد و وسایلی که در آن استفاده کردید را برای مشتریان شرح دهید. زمانی که مشتریان متوجه شوند شما برای درست کردن یک وسیله چه زحمتی کشیده اید، مطمئنا به خرید علاقه ی بیشتری نشان خواهند داد. اما اگر از افراد مختلف محصولات خود را فراهم می کنید مسلما نیازمند کسب اطلاعات در زمینه ی صنایع دستی آن ها هستید.

ایجاد یک برند برای فروشگاه اینترنتی صنایع دستی

شاید اسم برخی برند های معروف در کسب و کار های مختلف را شنیده باشید. اما سوال اینجاست که این برند ها چگونه توانسته اند در عرصه ی کسب و کار خود تا این اندازه مشهور شوند؟ یکی از دلایل پیشرفت و شهرت برند های معروف، شبکه های اجتماعی است. البته تنها داشتن یک اکانت در شبکه های اجتماعی نمی تواند چندان تاثیری بر روی فعالیت شما داشته باشد. زیرا هزاران فروشگاه اینترنتی وجود دارند یک در شبکه های اجتماعی فعالیت می کنند اما نتوانسته اند شهرت بسیاری برای خود دست و پا کنند. بنابراین در راه اندازی فروشگاه اینترنتی صنایع دستی خود باید چند نکته را در زمینه ی شبکه های اجتماعی در نظر بگیرید:

  • برای داشتن یک برند موفق باید فروشگاه اینترنتی شما قابلیت اتصال به شبکه های اجتماعی را داشته باشد. فعالیت در تمامی شبکه های اجتماعی ضرورتی ندارد. تنها شبکه های اجتماعی که کاربران بیشتری در آن فعال هستند، کفایت می کند.
  • یکی از مهم ترین مسائل به روز رسانی شبکه های اجتماعی است. کاربران به فروشگاه هایی که شش ماه یک بار پست می گذارند اعتماد نخواهند کرد. به علاوه اگر به صورت مداوم فعالیت نداشته باشید، مشتریان فرض را بر این می گذارند که شما دیگر فروش ندارید. به همین دلیل دیگر خرید نمی کنند.
  • علاوه بر این موارد، توضیحات کاملی را در رابطه با نحوه ی فعالیت و فروش خود برای مشتریان فراهم کنید و ببینید سوالات متداولی که مشتریان از فروشگاه های دیگر دارند، چگونه است و سعی کنید به تمامی این سوالات پاسخ دهید.
  • با فعالیت در شبکه های اجتماعی، زمانی که مشتریان فروشگاه اینترنتی شما را پیدا کنند، می توانند در صورت تمایل به شبکه های اجتماعی که شما در آن فعال هستید هم سری بزنند. کسانی هم که در شبکه های اجتماعی بسیار فعال هستند و همیشه همه چیز را از این طریق پیدا می کنند، با دیدن کسب و کار شما در شبکه های اجتماعی به فروشگاه اینترنتی شما هم سر خواهند زد و خرید می کنند.

بنابراین نتیجه می گیریم برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی صنایع دستی ، استفاده از کانال های مختلف فروش می تواند کار شما را گسترش و اعتبار شما را افزایش دهد.

چه امکاناتی برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی صنایع دستی لازم است؟

یک فروشگاه برای این که بتواند عملکرد مناسبی داشته باشد و نیاز های مختلف فروشگاه را پاسخ گو باشد، نیازمند امکانات ویژه ای است. این امکانات باید به شکل زیر باشند:

  • امکان پیش خرید صنایع دستی ناموجود: برخی از فروشگاه های اینترنتی این امکان را برای مشتریان خود فراهم می کنند تا بتوانند محصولات مورد نظر خود را حتی در صورت عدم وجود موجودی خریداری کنند.
  • امکان واریز هزینه ی برخی از صنایع به منظور پیش خرید آن ها
  • امکان محاسبه ی قیمت تعدادی صنایع دستی در خرید های عمده
  • امکان ارائه ی تخفیف به مشتریان با توجه به مجموع هزینه ی سفارشات
  • ماژول نظر سنجی
  • ثبت تراکنش به صورت خودکار به محض پرداخت از طریق درگاه های بانکی
  • امکان شخصی سازی فاکتور ها در سه نسخه
  • امکان ارائه ی انواع تخفیف ها به مشتریان براساس نحوه ی ارسال، مبلغ آن و یا یک مشتری خاص
  • فراهم آوردن امکان مرجوعی برای برخی از صنایع دستی
  • امکان تغییر درصدی قیمت صنایع دستی به صورت تکی و یا دسته ای: این امکان در رابطه با صنایع دستی خیلی کاربرد دارد. زیرا هزینه های خرید مواد مورد استفاده در صنایع دستی متغیر است. به همین دلیل قیمت صنایع دستی هم به طور پیوسته تغییر می کند.
  • امکان ایجاد تغییرات مختلف در صنایع دستی با استفاده از فایل اکسل
  • امکان نمایش موجودی برای صنایع دستی: با این امکان از موجود بودن یک محصول مطلع می شوید.
  • امکان تعریف روش ارسال برای مشتریان: روش های ارسالی از جمله پست سفارشی و پیشتاز، تیپاکس، پارسل، چاپار و غیره وجود دارد که شما می توانید با توجه به نوع محصول یکی از آنها را انتخاب کنید.
  • امکان تعریف روش هایی که برای یک محصول غیر قابل استفاده نیست. صنایع دستی کالاهای بسیار ظریف و حساسی هستند. به همین دلیل هر روشی برای ارسال آنها مناسب نیست.
  • امکان ثبت سند مالی بین طرف حساب ها
  • امکان مشاهده ی سود و زیان: مسلما زمانی فروشگاه شما گسترش یابد، نیازمند داشتن اطلاعات از قبیل سود و زیان خود هستید. با این امکان می توانید میزان کل فروش خود و یا هزینه های صرف شده را بررسی کنید.
  • امکان رهگیری وضعیت سفارشات: مشتریان با این امکان می توانند متوجه شوند که یک فاکتور در چه وضعیتی قرار دارد.
  • امکان ثبت فاکتور به صورت دستی برای فروش حضور صنایع دستی
  • ایجاد صفحاتی برای ارائه ی صنایعی دستی که دارای تخفیف هستند.
  • امکان ثبت فیش پرداخت

امکانات پیشرفته ی دیگر

  • امکان مشاهده ی سابقه ی خرید هر یک از صنایع دستی
  • امکان مشاهده ی سابقه ی خرید هر مشتری
  • امکان دریافت سود حاصل از فاکتور ها
  • امکان معین کردن سقف اعتبار برای طرف حساب های تعریف شده در سیستم فروشگاهی
  • امکان مشاهده ی جستجو هایی که درفروشگاه انجام شده است: این گزارشات به فروشگاه کمک می کند تا از صنایع دستی که بیش از همه طرفدار دارد و اغلب موجودی آن صفر می شود، با خبر شوند و به موقع بتوانند آن را تهیه کنند.
  • امکان مشاهده ی لیستی از صنایعی دستی که در فروشگاه ناموجود است و فراهم کردن آن ها
  • آنالیز کالا های حذف شده از سفارشات مشتریان و امکان ارسال پیامک به مشتریان بعد از تامین شدن کالا ها
  • امکان تعریف تعداد روز برای تهیه ی صنایع دستی ناموجود
  • ارائه ی گزارش منطقه ای از تعداد سفارشات، سود حاصل از آن ها، جمع تخفیفات
  • امکان ایجاد پیامک و ارسال آن به مشتریان خاص
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در وی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.